پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403
تاریخ انتشار: شنبه 27 خرداد 1402
کولر‌گازی «غیر‌استاندارد» عامل هزینه بالای قبوض برخی مشترکان برق

  کولر‌گازی «غیر‌استاندارد» عامل هزینه بالای قبوض برخی مشترکان برق

امتیاز: Article Rating

به گزارش پايگاه خبري برق منطقه‌ای تهران(تابش) به نقل از خبرگزاری مهر؛ حبیب قراگوزلو با اشاره به استفاده غیر‌اصولی از کولرهای گازی، به خصوص انواع غیر استاندارد این کولرها را یکی از دلایل عمده این افزایش مصرف برق در بخش خانگی برشمرد و گفت: در زمینه خرید کولر باید به برچسب انرژی کالا دقت ویژه شود و علاوه بر اینکه باید گرید A داشته، از سوی شرکت معتبری نیز ضمانت شده باشد.
وی ادامه داد: وسایل برقی با گرید پایین علاوه بر تحمیل هزینه‌های بالای برق به مشترکان، فشار مضاعف بر شبکه و ایجاد خسارت، آلودگی‌های زیست محیطی نیز به دنبال دارند.
قراگوزلو با اشاره به اینکه درصد بسیار قابل توجهی از مشترکان پایتخت نشین از کولرهای آبی استفاده می‌کنند، اضافه کرد: عدم رعایت آئین نامه‌های سازمان نظام مهندسی برای جلوگیری از ورود گرما و خروج انرژی در زمان ساخت واحد مسکونی، باعث اتلاف انرژی فراوان در بخش خانگی می‌شود.
این مقام مسئول توضیح داد: اگر دمای تنظیم کولرگازی را یک درجه افزایش دهیم، حدود ۳ درصد از مصرف برق آن کاسته می‌شود، به عبارت دیگر اگر کولرهای گازی یا دستگاهای سرمایشی به جای دمای ۱۸ درجه روی ۲۵ درجه قرار گیرند، حدود ۲۰ درصد از مصرف برق کاهش پیدا می‌کند.
مدیر‌عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران افزود: در اقلیم‌هایی مانند تهران، کولرگازی و داکت اسپیلت، باعث مصرف بیش از اندازه می‌شود و کسانی که از این نوع وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند، اگر دمای کولر و ساعت استفاده را مراقبت نکنند، نمی‌توانند الگوی مصرف را رعایت کنند و در این صورت متناسب با افزایش مصرف باید مبالغ بیشتری را پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
تصاویر
  • کولر‌گازی «غیر‌استاندارد» عامل هزینه بالای قبوض برخی مشترکان برق
ثبت امتیاز